فیلم | رزق شیرین در جوار امام رئوف
کد خبر: 4002738
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

فیلم | رزق شیرین در جوار امام رئوف

هزاران کاسب در مشهد روزی حلال خود را مدیون امام هشتم(ع) هستند. زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند و چند روزی به فراخور در این شهر اقامت می‌کنند، باعث می‌شوند کاسب‌های زیادی از این طریق معیشت خود و رونق زندگی خود را مدیون وجود زائر و وجود بارگاه مقدس رضوی بدانند.

فیلم | رزق شیرین در جوار امام رئوفامامان از منظر ما شیعیان همیشه منبع نور، فیض، رحمت، هدایت، اسوه‌های عملی رفتار، گفتار و سبک زندگی برایمان بوده‌اند. لذا به این خاطر که وجود هر امامی در هر نقطه‌ای از جهان، آن نقطه را به یک کانون توجه و الهام‌بخشی برای دیگر نقاط جهان تبدیل کرده‌اند، وجود بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس نیز باعث شده که سالیانه میلیون نفر زائر به شوق دیدار این امام و کسب روزی معنوی و فیض بردن از زیارت به این نقطه سفر کنند.

این منبع فیض تنها برای زائران نیست، بلکه برای مجاوران نیز وجود دارد، مجاوران نزدیک‌ترین و بیشترین فرصت را دارند که بیشترین فیض را نسبت به دیگران از این منبع ببرند، اما امام هشتم(ع) تنها منبع رحمت، فیض، حکمت، نور و هدایت نیست، بلکه هزاران کاسب در مشهد روزی حلال خود را مدیون امام هشتم(ع) هستند. زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند و چند روزی به فراخور در این شهر اقامت می‌کنند، باعث می‌شوند کاسب‌های زیادی از این طریق معیشت خود و رونق زندگی خود را مدیون وجود زائر و وجود بارگاه مقدس رضوی بدانند.

این گزارش، روایتی کوتاه از کاسب‌هایی است که در مجاورت حرم رضوی و روزی‌خور این خوان کرم رضوی هستند. قدردانی از این نعمت برای کاسب‌ها، در مشاغل مختلف این است که با احترامی که به زائر می‌گذارند، با معامله منصفانه‌ای که با آن‌ها می‌کنند، ارادت خود را به ساحت رضوی به‌طور عملی بیان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha